Ahad, 27 Mei 2012

MY BIRDEY

Salam bahagia (cam nak bace berita dunia je).. baru hari ni kesempatan aku dapat mencoret sedikit memori di hari lahirku yang jatuh pada tanggal 24 mei  iaitu beberapa hari yang lalu. Setiap tahun aku menyimpan berbagai memori yang cukup berbeza & yang begitu menyeronokkan. Pada tahun ini, mybe lebih sikit sambutannya kot. Saje jee nk berbelanja sikit.. Buka je fesbuk memang ramai kenalan yang wish.. Sangat terharu atas ingatan mereka sume. walaupun hanya kata2 ringkas tp cukup bagiku sebab sekurangnya mereka ingt padaku. Dan yang paling x lupa juga wish dari insan tersayang, tq hehhehe..

Sesi 1; Di opis
Aku ader beli sedikit makan untuk menjamu kaum kerabat aku. Saje jee rasa nak makan ramai biarpun fulus xder la masyuk mane tp rasa nk beli. So diorng ni lunch kat opis Dhatiku. sorang2 rancak & fokus menikmati hidangan yang bukan senang juga aku nk beli pakej mcm tu.. hahahah rezki la ni namenyaa..

Yang sebelah malam lagi best. Beli kek kat Secret Receipe ster lahtu bawa ke umah Wak Harun. Pada peringkat awl x teringat lansung pasal nk beli kek pahtu bawa kat umah wak. Sementara jemaah kat umah wak sedang berwirid, aku ngan mekja vroooooomm ke secret receipe di seksyen 9, Bangi. 


Sesi 2; diumah wak
Kebetulan pulak ct tido umah aku mlam tu, so bawa la dia skali ke umah wak. Bawa kek ke sana sempat juga laa wak mendoakan ape ntah utk aku dan diaminkan oleh penghuni yang ada termasuk Dato' Mukhtar. Dia memang slalu ader setiap khamis kat umah wak. Panjang juga laaa doaa utk aku wkaakakkak..

Yang terkejutnya mase aku belah kek depa ni siap nyanyi  'selamat hari lahir'. yang nyanyi tu termasuk wak harun & Dato'.. aduyai bersemanga & rajin tul diorang. terkejut aku smpai terketar nak potong kek. tu x tambah ngan maluuu nye lagi. Xpenah2 dibayangkan oleh aku sampai mcm tu skali. Ingat lepas doa n mase potong kek tu xde ar pape upe2nyee.. nah... sampai kek tu terpaksa mitok tulum kazen aku si mekjass tu tlg potong skek kek doh muge ketor sangat tangan ni. Yang penting kek untuk wak aku hidangkan. hahaha....

Pape pun aku sangat menghargai. Doa orang tua yang berpengalaman ni termakbul.. Amin. tima kasih sume.. den sangat terharuu ni.. sob seb sob seb... Setiap tahun begitu menyeronokkan.. Alhamdulillah..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan