Jumaat, 30 Mac 2012

ALAHAI CIKMOH..

Fatimah Che Jusoh
Salam Pagi, skarag aku berada di Hospital Besar Sultanah Nurzahirah. Cikmoh (mak sedara) masuk ICU. mlm jd aku take ober jaga. sian tgk anaknya shikin yg jaga tido spital menunggu mak dia. dia tu la anak tunggal. Arap ke kakok n abang spupu ni laa ader bg semangat kat dia. 

Keadaan cikmoh punx stabil lagi. jantungya pun x stabil. Kami anak beranak hanya mampu berdoa & selebihnya terserah pada Allah.. Aku pun x tau la balik bile ni.. asalnya tengahri ni sbb bos bg time sampai tengahri tp mlm td pt msg dr bos suh hold balik sehingga ahad ini.. Bos tu pun terpaksa ke LOndon. Sumenya benda yg x boleh nk dibatalkan. keeadaan yangsedikit serba salah. aku bersyukur sbb tempoh duk ganu dilanjutkan. so kesempatan ni aku guna utnuk menjaga cikmoh.

Kekadang duk sesaje teringat mse dia sehak.. ader je benda yang melucukan.. Aku ngan cikmoh mmg jenis gurau sokmo kalu sesekali balik kg. Biasanya klu g umah dia mesti da sambut dengan senyuman xcited ye tuhh.. Kalu dang citer arap ar, tambah2 citer gosip tp xder ar gosip yg lbh2 atau lbih dikenali dgn ngumpat.. dia duk bercerita tentang benda2 yang lucu jee...

Time ni aku dlm bilik "pelawat menunggu'.. tengah dikelilingii oleh makcik2, akak2 yang menunggu keluarga  masing2. Ader je citer yang di bualkan berkenaan dengan anak masing-masing. Tersenyum jugak dengor loghat trg yang dibualkan mereka. Bukan pe kekadang ader loghat ganu yang aku sndiri jarang @ x penah guna. tu yang lucu.. klu cikmoh sehak & dengor gaya makcik2 ni sembang mesti  cikmoh da turut gelak jugok nie.. alahai cikmoh Arap sume nye selamat,


Ya Tuhan sesungguhnya hanya ENgkau yang mengetahui yang tersurat lagi tersirat. Amin...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan