Isnin, 27 Februari 2012

CERITA KAWAN..

Ehemmmm... nulis skekk ater mlm ni..sesambil duk chat Fb ngan ct. Skarang nie skalu je dpt berhubung ngan dia.. seronok betul..klu sebelum nie susah sikit. sbuk laa katekammm  hehhhee..mane2 pegi skarang ni mesti ader ct.. i like laa.. Ct, aku sayang ko sampai ke mati, aku nak ko tau tuu.. dalam kegembiraan bercerita mengenai kawan aku yang sorang ni.. aku dikjutkan dengan satu cerita yang sedikit merobek kepercyaan aku pada seorang kawan nie..

Aku x tau la nk cerita camana tp jangan isau sebab sememangnya aku xkan bercerita hahahhhaha.. cumanya apa yang boleh dikatakan disini bile ego menguasai diri mcm tu laa.. Tiada apa yang perlu dibanggakan pada diri sebab sume didunia ini hanya lah pinjaman semata-mata. Bagi aku pula, sikap sebegini tidak tidak menguntungkan sesiapa. Kenapa perlu ada perasaan yang sebgitu..? aku sndiri pun x faham.. nak bawa kemana sikap Ego tuhh..nk tunjuk kat sape..? ce citeee..?mula-mula dengar aku x der ar heran sangat sebab  sikap sebegini bukan ada pada kawan ku yang sorang nie tp ada pada segelintir insan yang lain.

Mengadap bangunan di Putrajaya
Apa yang lebih mengejutkan & sedikit mengecilkan hati aku ni bile ada bab2 yang menokoh tambah cerita. Bila part menokok tambah tu kirenya dalam kategori menipu laa.. tu yang aku pantang. Aku sangat x suke menipu  tp xpee nk adili sepenuhnya pun x adiljugak sebab belum keluar dari mulut si kawan ku ni.. Xpe la mungkin hari ni hari dia. X baik tau buat cerita x betul.

Ape la salah aku ni padanya hingga macam ni diperlakukan. Kot ye pun x suke, jangan buat macam ni.  Tapi papepun aku hanya berserah dan redha pada ketentuanNya. Mungkin Allah lebih mengetahui apa yang berlaku. Semua ini hanya lah ujian dariNya & aku x akan sesekali menyalahkan takdir.. Mungkin ujian ni Tuhan nak bagi supaya aku akan lebih bijak dalam menilai setiap perkara.

Aku akan lebih tenang mengharungi.. Terima kasih kawan untuk semua ini & semoga sentiasa dirahmati Allah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan