Rabu, 15 Mei 2013

Ego!

Assalam n selamat malam...

Setelah lama x mencoret nukilan hati disini. Kesempatan yang ada ini ingin saja mencoret apa saje Yang terlintas dihati tika ini. Mam ruangaN  hati dan dedikasi je hihihi...

Klu da time macam ni, bole x dipanggil dinihari maklum la da tengah malam Takkan nk sebut lewat mlm macam tak best je...  Apapun keadaan terpulang dan aku rasa malam ni aku nk perkatakan mengenai satu perkataan iaitu "EGO". Apa yanf kalian faham dengan ego? Disini saya akan definisikan Ego menurut kefahaman saya.

Ego ialah satu perasaan yang kekadang boleh dizahirkan melalui perbuatan. Kenapa Saya berkata begitu?  Sebabnye manusia memang diciptakan cukup smpurna sikap cuma kadang2 faktor pelbagai sikap adalah faktor didikan, persekitaran.

Bagi saya setiap orang mempunyai sifat ego tetapi sejauh mana Kesaannya pada diri Itu, terpulang laa... lelaki dan EGo mmg xdapat diPisahkan. Bg saya juga ego ini ada 2 jenis. 1 jenis ego yang memakab diri da 1 lg Jenih ego membina.

Bagi aku gak ego sangat pun x kemana. Kekadang2 atah status ego lebih seseorang bole Mengakibatkn kehilangan sesuatu yg amat beharga. Nk dengar belahh diye je...Sikap toleransi adalah 1 langkah yg sangat baguh n penting dalam sesuatu keadaan. Klu xde sikap ni apa jua keadaan susah untuk dikawal n diselesaikan. Ego sampai menyusahkan orang lain buat pee.. kan kan...

Dari pengamatanku jugak, mne yang over egois ni sifatnye agak 'kuku besi' hihihi... ati berkata lain,perbuatan lain.  Takke hipokrik namamya. Kekdang juga laki x heran mane pun klu si pompuan. Aku honestly la, aku meluat dgn jenis manusia yang ego lebih n perasan Bagus ni.

Tetiba rs blur nk menulis lagi.. mybe smpai stakat ni coretan.. jmpa lgi.. wassalam

* sentiasa ingat kam000...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan