Rabu, 24 Ogos 2011

PABILA DIRI DIUJI OLEHNYA..

Salam... Syukur kehadrat Ilahi dengan keizinanNya, dapat aku  mengerjakan puasa sehingga hari ini bersamaan 23 ramadhan 24mlm terawih. Tetapi apa yang buat aku ingin perkatakan disini adalah lebih kepada ujian keatasa diriku pada hari ini. Sungguh  meluluhkan hatiku dan sebagai manusia biasa aku tersangat kaget dengan apa yang berlaku keatas diriku pada maghrib tadi. 

Tidak perlu aku detailkan perkara tersebut jelas apa yang ingin aku perkatakan aku tersangat bersyukur atas kejadian yang berlaku kepada diriku td. Kejadian btul2 pada maghrib iaitu selepas azan. Honestly aku mmg  lupa langsung dan tiba dirumah baru aku teringat & bila da tau tu terus dgn lajunya memecut ke opis. Dalam hati Tuhan je yang tahu, terkumat kamit jugak mulut ni berdoa sepanjang perjalanan. Sampai di tempat park & bila tgk keadaan kosong, hati aku mmg blur x leh kata apa. Rasa mcm skejap org duk tolak menolak aku jee.. jerit jugak la aku dibuatnya.. Terus dail no awi, sebak didada menahan. Awi lak sedap2 duk makan tuh masa aku kol. Sepantas Ferrari jugak awi sampai.

Aku hnya sempat berbuka dengan air zam-zam & gula2 je.Aku mmg dah x bleh pk time tu.. aku hanya pikir camana nak buat klu btul2 da xder. mmg bukan rezeki lahh... Terus g solat maghrib, doa sampai nangis2 then lepah aku solat, awi g balik DF jap & kepulangannya ke opis cukup menggembirakan. Ku panjatkan penuh syukur serta rahmat. Memang nasib menyebelahiku. Apa yang silap aku buat siang td x tau laaa sampai mcm tu skali ujian. Xmampu nk selesaikan dalam dunia ni sebab semua tu adalah amanah. Nilai Amanah lebih besar dari nilai wang.. 

Ku panjatkan penuh syukur. Moga ada hikmah yang nk diberikan kepadaku atas apa yang menimpaku td.. Subhanallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan